Снимки от 20 януари

Не че нямам материал за размишление, но в момента нямам време за писане. Bместо размишления – малко снимков материал от градския мегдан. Eдно от местата, където хората се бяха сбрали да гледат официалното встъпване в длъжност на новия президент.inauguration1

Този ветеран ръкопляскаше със сурово изражение. Но не посмях да го снимам фронтално. Въобще имам проблем със снимането на хора отблизо.inauguration4

Всъщност се задължих да снимам събитието главно за да се науча да не се страхувам от хората 🙂inauguration7

Но целият площад се вълнуваше толкова много, че въобще не обръщаха внимание 🙂

Снимки от България

Рижа, руса есен

Денят на мъртвите в картинки

Балкони

21 Коментари

Filed under САЩ, хора

21 responses to “Снимки от 20 януари

  1. Сякаш каца НЛО и им казва на всички тия хорица: „Идвам с мир“. А дали ще е така…

  2. А аз пък си помислих за публично видение на Дева Мария. 🙂

    Никой не знае точно как ще е, но ентусиазмът най-малкото кара хората да запретнат ръкави и им дава желание да правят жертви… Оптимизмът винаги помага.

  3. Ena

    Размисли,
    Напълно съм съгласна за ентусиазма. Погрешно е да се възвеличават скептицизма и иронията, макар в много случаи да са полезни.

  4. 😉 Ентусиазмът е просто като кафе сутрин. Или парченце шоколад. Кой няма нужда от него за малко повече емоционална енергия?

  5. абе, аз малко, като че ли съм скептична към този господин …

  6. me

    Българите винаги сме настроени скептично. Това не е ли безкрайно изморително? На мен лично много ми харесва американския оптимизъм и увереност, че бъдещето трябва да е по-добро. Мисля си, че само хора, които не са запознати по-отблизо с тази американска черта, могат да я критикуват. И не могат съвсем да я разберат. Чувала съм от българи, че американците били наивни, а това е една от последните думи, с които аз бих ги характеризирала. Разбира се, че не можеш да очакваш от новия президент да размаха магическа пръчица и да оправи всичко за два месеца. Но не можеш да седиш скептично отстрани и да казваш „абе, те всички са маскари“. Виждаме много добре до какво води второто. А американците дори и когато паднат, умеят бързо да се мобилизират, да станат, да изтупат праха от себе си и да кажат „следващият път ще е по-добре“. Благодаря на съмнението и скептицизма, аз предпочитам другото. И то, мога да уверя скептиците, съвсем не е като да си сложим розовите очила. То е движеща сила.

  7. astilar

    Публикуването на снимки също е размишление. 🙂
    И аз се надявам…

  8. Razmisli, много истински снимки, обичам такива. Да добавя към ентусиазма, че синът ми, който с удоволсвие гледа детските новини по телевизията (има такива по детския канал и са много добре направени – обясняват на прост език сложни неща, и аз ги гледам често 🙂 ) от няколко дена ни обясняваше сутри на закуска за новия американски президент и как трябва да се произнася правилно името му, 🙂 не така по немски, както го казвахо до скоро по медиите тук.

    Успех да му пожелаем!

  9. me, аз просто не уточних за какво съм скептична, имам си конкретна причина, но не ми се обясняваше. Тъй като не съм запозната с програмта му, а само с една част от нея имам правото да не се съглася. Не съм казвала, че американците са наивни, нито, че Обама е магьосник, дори не съм и критикувала някога американците като нация. В интерес на истината вътрешно му симпатизирах … до едно време 🙂 Не беше необходима нападката 🙂 Иначе искрено се надявам да не съм права и той да бъде един вид ‘магьосник’ 😉

  10. Защо пък, на мен би ми било интересно да разбера какво е накарало deni4ero да си промени мнението. 🙂

    Благодаря за коментарите за снимките. Не знаех, че има телевизионни новини за деца. Виждала съм само детски варианти на „големи“ списания с подобно написани новини и материали (Time, Newsweek, National Geographic имат детски издания), но новините са чудесна идея.

    Приятен уикенд!

    ПС. Някой wordpress wizard да знае как се добавя онова квадратче отдолу, който човек може да кликне и да получава съобщение по е-mail, когато под даден пост се появят нови коментари? Виждала съм го по чужди блогове, но… дали е някакъв плъгин или нещо по-лесно?

  11. me

    @ deni4ero: Съжалявам, че малко нападателно е прозвучал моят пост, не е нарочно, а и не ми беше това идеята 🙂 Понякога съм така. Аз всъщност не адресирах коментара си към теб. Твоят пост просто ми припомни често срещани коментари в българските новинарски сайтове и блогове. И понеже повечето българи са ужасно скептични, но много често без някаква конкретна причина (те причините са много, ако тръгнеш да ги разнищваш), аз реших да споделя моето възмущение от вечното недоволство 🙂 От последния ти коментар разбирам какво всъщност имаш предвид, но трябва да ти кажа, че си една от малкото, които имат конкретна причина. Повечето ни сънародници се оплакват, генерализират и недоволстват без изобщо да знаят защо.

  12. astilar

    Ели, квадратчето ти е бонус от WordPress. Т.е. има го при теб, но не го виждаш, ако си влязла като администратор.
    Ако искаш да получаваш съобщения, когато някой коментира в твоя блог, трябва да отбележиш в настройки/ коментари/ изпращане на e-mail до администратора когато някой публикува коментар.

  13. ами … подозирам, че няма да бъда разбрана, тъй като няма да го обясня добре, а и е по-скоро чувство, та за това, когато разбера малко повече, тогава ще се върна да споделя 🙂 ако все още може.

  14. Естествено, че може… 🙂

    Астилар, мерси за светването – олекна ми, че не трябва да правя нищо техническо! 🙂

  15. Ellie

    Super den beshe!
    Sled kato na poslednite dva izbora sum ronila krokodilski sulzi ot sluchiloto se, zasluzhavashe si 2008 da ima party!!

  16. Тази сутрин по държавната телевизия имаше един много сладък репортаж за самодейна група от Забърдо, която написала песен (издържана изцяло в характерния родопски стил) за Барак Обама.
    Следващата щяла да е за Путин и газовата криза 🙂

    Не съм съгласен, че в България не сме имали подобни ситуаци през последните години. Веднага се сещам поне две – огромната енергия, която се отприщи с избирането на Петър Стоянов за президент и онзи тъжно-хумористичен момент, когато почти половината гласували „повЕрваха“.
    Резултатите от тези двата случая много лесно ни обясняват, защо днес ние (живеещите в България българи) просто няма как да имаме такива настроения като показаните на снимките.
    Очертаващите се резултатите от предстоящите парламентарни избори не могат да не доведат до скептицизъм психически нормалните българи; така че ако някой мой сънародник реагира оптимистично във връзка с изборите, то не виждам защо този факт би трябвало да говори добре за него. По-скоро бих си помислил, че тази сутрин е забравил да си изпие хапчето. Не може да е нормално всичко край теб да е потънало в лайна и ти да подскачаш и да викаш „Вярвам в бъдещето“. Да, имам тази вяра, но тя си е чисто лично преживяване, което няма как да се впише в контекста на някакви си избори.

  17. Аз да кажа защо съм скептична: САЩ е държава, която си пише политиката стратегически, с ходове за 50 години напред, и е много трудно да се промени нещо ей така от раз. Да се вярва в това е като да си капитан на презокеански лайнер, да видиш айсберга 20 метра преди да се сблъскате и да очакваш, че ако сега завъртиш руля ще си обърнал без да се сблъскате 😉 Ето ви го в умален вариант – ще затворим Гуантанамо, ама след 1 година.
    Ще се радвам да греша, но ще му повярвам на новия им президент, не когато казва, че ще започват с алтернативните източници на енергия, а като подпише протокола от Киото 😉

  18. Андрей, това за групата от Забърдо е страхотно като фолклор – истински фолклор. 🙂 Как ми се ще да я чуя тази песен, и следващата.

    Пипи, процесът на затварянето започва сега и трябва време за да бъде завършен. Но ранните признаци за действия са доста добри.

    Отдалеч американската политика изглежда нещо монолитно и стройно, а отвътре и особено в последните осем години се видя, че не е така и всъщност зависи от много фактори, включително личността на лидерите.

    За климата обаче може би е късно нещо да се направи,
    независимо от подписването на протокола Киото.

  19. joe

    Е когато в България се кандидатира толкова образован (само 3 думи: Harvard+Law+School) и умен и при това все още млад човек, и аз ще отида да гласувам … за първи път в живота си. И аз бих бил ентусиазиран ако някой като Обама стане лидер в България. Но имайки предвид катастрофалния срив на образованието ни и страхотното лумпенизиране на подрастващите… Кауза пердута.

    А и екипа му е много силен (Хилари за външен министър и особено Гейтнер). Аз лично предвиждам в икономическо отношение да се върнат клинтъновите години за средния американец до началото на 2010…

    И още едно нещо: определено смятам, че т.нар. „скептицизъм“ на много от българите си е чиста проба завист – видиш ли, американците случиха, пък нас се некви *** ни управляват. Срам ни е да си признаем. Уви има защо.

  20. Не забравяй, че Буш е завършил Йейл и Харвард Бизнес Скул. 🙂 Образованието не е гаранция за добро управление – макар че Обама има предимството, че отгоре на образованието си е и умен 🙂
    Всъщност и сега има образовани в Харвард потенциални български премиери. Но дали това ще бъде достатъчно?

  21. Angie

    Първо за снимките- много са добри! Поздравления!
    За американците и политиката им…бях и аз много въодушевена от избора на Обама, даже се насълзих и почти разплаках, както правя когато някой постави световен рекорд в леката атлетика. Така беше докато не попаднах на Рон Пол. Достатъчно ми беше да видя една дискусия в YouTube . После ми казаха че го има в новия Zeitgeist. Не съм слушала речи на Обама, развълнувах се заради черната общност. Рон Пол обаче е човека който казва истината каквато е, такава каквато почти всички мислещи хора извън Америка я виждат (или поне така ми се иска), и все пак тези американци, които са гласували за него. Но това, което ме извади извън кожа, беше поведението на останалите- участници в дебата, от които разпознах бившия кмет на Ню Йорк, и журналистите, че и публиката. „Какво искате да кажете, че ние сме виновни за това че терористите ни срутиха кулите?“ Рон Пол пак добре че не им каза „Не, ние сами си ги срутихме“, иначе сигурно щеше да бъде публично линчуван. Които и корпорации да стоят зад гърба на Обама, похвално е че американците узряха да изберат човек от общност, която до скоро е робувала. Ние до там я стигнем , я не стигнем- да изберем президент от ромски произход например. Е да, имаме Доган, но не му е тук мястото да коментирам. Струва ми се че на всички им е ясно, че медиите са тотални манипулатори, и такова нещо като независима медия може да се намери само в лицето на блогове и не-комерсиални сайтове. И все пак ние всички гледаме телевизия и четем (гледаме) новините. Това, което аз лично замирам за особено жалко, е че България няма лице- ние правим всичко като другите, вървим по чуждия път, защото мислим че другите живеят по-добре от нас. Ако не успяваме съвсем да го направим в политиката (защото нашата корупция е по-некъдърна да се прикрие от чуждата), то се опитваме да го правим в ежедневието си. Ходим в супермаркетите, пълним количките, особено пък софиянци с техния по-висок стандарт на живот. И накрая, че вече започнах да забравям мисълта си, извинявайте, аз не знам дали американците са излезли всички, като една нация, да гледат встъпването в длъжност на новия им президент, или само така ни го показват медиите, но на нас май ни е много належащо да се обединим. Не знам дали около един лидер или нова партия, но бих предпочела да е около една мисия, наша обща, благородна.

Вашият коментар

